Fjerne maling jern gelænder - ikke male igen

Jeg har købt en lejlighed, hvor tidligere ejer har malet den øverste del af altanens rækværk, som er to galvaniserede jernrør med lodposter. Det er den eneste lejlighed hvor det er malet, og det Lan man godt se når man står nede på gaden. Jeg vil derfor gerne fjerne malingen, og lade rørene stå rå, ligesom i de andre lejligheder. Jeg har forsøgt mig med en tapetstripper, og prøvet at lade være med at ridse røret.

Så havde jeg en maler forbi, som sagde at vejen frem for at få malingen af, er ved at slibe med sandpapir - så nu er et langt stykke af det ene rør slebet med sandpapir, så det er helt shiny. Det var en misforståelse, idet jeg ikke nåede at sige, at jeg ikke ville male det igen.

​Så nu er jeg nødt til at slibe resten med sandpapir, for at få den samme overflade over det hele, og bevares det tager også kortere tid og jeg slipper for at skulle stå med en tapetstripper ud over kanten af altanen 😬

Men den zink galvaniserede overflade er vel væk for altid nu? Er der nogen måde hvorpå jeg kan omdanne min nu super-shiny overflade på røret til et helt klassisk mat jernrør? Og bør jeg ikke komme en form for beskyttelse på nu, hvor røret står uden den galvaniserede overflade? 

På forhånd tak for hjælpen. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er heldig har du ikke sleben gennem zinken, men bare sleben den blank.
Så vil den begynde at få den kendte grå farve efter nogen tid...
Men ellers er noget zink spray nok det der ligner mest.
Der findes mange forskellige, jeg har brugt den her, og den virker fint, men husk den skal rystes godt inden brug. L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
Se tiden an, farven sætter sig. Men ellers kunne du have fjernet malingen med brun sæbe

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også