Terrassedør greb

Min terrassedør er blevet meget tung at åbne.
Der skal bruges nogle kræfter når man trækker i håndtaget og skal åbne den.
Hjælpe det at skifte dør mekanismen som sider i midten af døren. Eller kan den justeres på en eller andet måde. Jeg har forgæves prøvet med smørelse på skinnen og dørgrebet.

Der sidder følgende i bunden af skinnen som presses ud når man trækker i håndtaget. Kan det mom være den som skal justeres på en eller andet måde.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vores tidligere hus havde vi en lignende dør, og jeg skulle med ca et halvt års mellemrum rense/smøre/massere dørgrebet og ikke mindst de pale der bevæger sig sammen med grebet.
Jeg brugte spray kontaktrens i rigelige mængder, mens jeg bruget grebet adskillige gange, derefter fik det en ordenlig gang spray smørrelse og igen en hel masse massage.
Så med mindre du kan se noget der ligefrem støder på nogle steder, eller på anden måde er defekt så tror jeg at der skal TLC til.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej
Dørgrebet har jeg smurt, men det er løftet ved åbning som er tunger.
Som nævnt er der en rungende lyd fra hjulene når man køre døren frem og tilbage, men ikke noget blokerende.

PinkHenrik skrev den 09-05-2020 15:01:36

I vores tidligere hus havde vi en lignende dør, og jeg skulle med ca et halvt års mellemrum rense/smøre/massere dørgrebet og ikke mindst de pale der bevæger sig sammen med grebet.
Jeg brugte spray kontaktrens i rigelige mængder, mens jeg bruget grebet adskillige gange, derefter fik det en ordenlig gang spray smørrelse og igen en hel masse massage.
Så med mindre du kan se noget der ligefrem støder på nogle steder, eller på anden måde er defekt så tror jeg at der skal TLC til.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis