Blænde en udendørs netledning

Hej LDS,

Mit hus er ved at blive pudset op, og i den forbindelse er en gammel udendørs lampe, der sad på muren, blevet pillet ned (se billedet nedenfor).

Hvordan bør jeg blænde ledningen? Jeg vil gerne på et senere tidspunkt kunne bruge ledningerne til en ny lampe, hvis jeg fortryder. Jeg tænker selv at bruge en udendørs samledåse, men hvilken skal jeg vælge, og er der nogle retningslinger ift udendørsbrug om ledningen skal ind i samledåsen gennem bagsiden (den jeg ville fortrække af æstetiske grunde) eller i bunden?

Nogen konkret link til en hvid samledåse der kan anbefales? (huset bliver nemlig hvidt, når det har fået slut-puds).

På forhånd tak :-)

NPV


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske et opus 74  underlag med blæddæksel på. Der kan du fører kablet ind bagfra.
Og når der er indbygget membran i sådan en dåse, så skal der kun prikkes et hul med en skruetrækker. Derefter presses kablet igennem og det er tæt. Dem der skærer i membran med en kniv burde stå til alle mulige slags slag i røven for det bliver aldrig tæt bagefter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hørt hørt Erik, så er det næsten bedre med et hul i dåsen så vandet kan komme UD!
Mvh.
Mikkel

Tak for svarene, allesammen 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis