Køkkenvask til toiletstamme

Kære LDS'er.

Jeg har købt min underbos lejlighed og skal igang med at slå lejlighederne sammen.
I samme omgang vil jeg rykke rundt på køkkenet for at gøre plads til den nye trappe som skal forbinde de to etager.

Derfor vil jeg gerne flytte køkkenvasken og opvaskeren over til en væg, som støder op til mit badeværelse, hvor toiletstammen er placeret. Er det muligt at tilkoble min køkkenvask og opvaskemaskine til faldstammen på toilettet?

Mvh. Seb
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Hvis du kan komme til selve faldstammen, den er af plast, og du kan få fald derhen så er det muligt. Men prøv at tage et billede i badeværelse så man kan se opgaven.
Ellers har du vel ingen problemer med at lokke "underboen" ( dig selv ) til at der må trækkes et rør under loftet der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Man tak for dit svar og din velkomst.

Faldstammen er synlig og tilgængelig ude på badeværelset. Den er af støbejern. Køkkenvaskens placering bliver ca. 40-50 cm fra faldstammen. Men må man godt koble en køkkenvask på en toiletstamme?

Ja det må man godt, hvis MAN er en autoriseret vvs'er. 

Mvh Troels
Alle køkkenvaske og toilet afløb finder et eller andet sted sammen. Der skal naturligvis være vandlås under køkkenvasken men det er slet ikke noget problem.
Men hvordan det lige præcis gøres på et støbejerns rør ved jag ikke, men måske er der andre her på siden der ved det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der skal bores hul og sættes en gummimanchet i. Derudover skal røret beskyttes fordi emaljrn ikke længere beskytter. Det er absolut vvs arbejde, ikke mindst ift forsikring

Mvh Troels
Mange tak for svar :) Det bliver selvfølgelig en autoriseret VVS der skal lave det. Var/er bare i tvivl om man må tilslutte det på toiletstammen, når der jo også er en køkkenstamme til rådighed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis