Indbygget håndklædetørrer i gipsvæg - udluftning

Hej,

I forbindelse med badeværelsesprojekt på vores førstesal overvejer jeg at droppe en ekstern håndklædetørrer og i stedet lave en vandbåret indbygget varmeflade ved hjælp af forfræsede 22mm gulvspånplader med alu-varmefordelingsplader (Novopan gulvvarmeløsning), der placeres, så gulvvarmeslangerne løber vertikalt i fire baner.
Min gulvvarmeshunt med udluftningsventil sidder 40 cm over badeværelsesgulvet og jeg tænker at pexslangernes vendespor kommer til at være ca. 160 cm over gulv.

Der skal monteres to lag vådrumsgips uden på varmefladen.

Vil man kunne presse luftlommerne ud ved en kraftig gennemskyldning eller er det no go?

Alternativt, men mere bøvlet, skal pexslangerne løbe vandret og føres op på hanebåndsloftet, hvor der monteres conex, tee-stykke og en udlufter, hvorfra pexslangen føres ned til shunten.

Nogen der i øvrigt har erfaring med en lignende løsning eller input - så er I velkomne :-)

VH
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej det har virket her i tyve år i en gasbeton væg , det er selve gulvvarme strengen jeg har sløjfet op i væggen. 
Min gulvvarmeshunt sidder i kælder og der har i mange år været  gulvvarme i stue etage og på 1. sal uden udluftning, det fungerer fint.
Ved opstart skyller jeg alle strenge igennem, og så har det fungeret siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for indlæggene - andre er velkomne :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis