devi gulvvarme maatter direkte i sllidlag

hej, jeg har indkøbt Devi gulvvarme (EL) til mit badeværelse, er i gang med at bryde det gamle slidlag op... spørgsmaal er saa, kan jeg støbe elgulvvarme maatterne  direkte ned i /under beton slidlaget, eller skal jeg Støbe mit slidlag og lave  det 5-10 mm lavere end planlagt gulvhøjde, for derefter at ligge gulvvarmen ud og derefter flydespartel over ?

og hvad gør jeg i bruseren hvor der er fald til unidrain ? der skal faldet støbes til kanten paa afløbet, dvs jeg jo faar gulvet højre hvis der skal gulvvarme og spartel / fliseklæb ovenpaa ogsaa
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flydespartel?
Måtterne er lavet til at blive lagt med fliseklæber hen over når der lægges fliser.
Du kan jo kigge i manualen. 

Elektronikteknikeren
har jeg godt set, men i og med at matterne ogsaa fylder noget, betyder det jo at den endelige gulvhøjde bliver højere end bare fliseklæb plus flise?
og det skulle vel gerne ende med at passe til mit unidrain
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan lægge dem i slidlag, i flydespartel eller i fliseklæb. Det har ikke nogen betydning for gulvvarmen. Men du skal jo have vådrumsmembran ind i systemet også.
Så hvis du holder gulvvarmemåtten nede i slidlaget så har du ikke den højde at regne med. Og så ved jeg ikke hvad du skal bruge flydespartel til. Det er meget nemt at lave slidlag lige og med rette fald. og så membran ovenpå med tætningsbånd omkring afløb, i hjørner m.m. Så er du klar til fliser, Slidlag og membran passer til underdelen på unidræn medens flise højde minus et par mm passer til overdel af unidrain. Så kommer der en elastisk fuge fra flisekant og ned til / ind imod unidrain,og ligeledes fra bagvæg og ind til unidrain.
Bemærk at der ikke er gummitætning imellem øverste og nederste del på unidrain. Så kan eventuel vand der siver igennem revner i fliser finde vej over membran og hen i afløb-.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Devi sælger to systemer.
En med selvklæbende måtte, som skal udlægges på plant underlag med fliser direkte ovenpå,
Og et system der er beregnet til indstøbning, hvor det ikke er en måtte, men et kabel som man selv fordeler i betonen, ofte fastholdt på rionet.
Du skal selvfølgelig regne nedefter mht. lagtykkelse så din måtte trækkes fra i byggehøjden. Men den tilfører ikke flere mm. end at det kan justeres ind i fliseklæberen.

Dvs. Du kan afsætte f.eks.8mm til måtte og fliseklæb i alt. Herpå kommer så flisens tykkelse.
Men læs nu manualen, her står alle de svar du søger, og der skal i alle tilfælde arbejdes ud fra producentens anbefalinger, som de naturligvis har gjort tilgængelig for alle der måtte være interesseret. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også