Hjælp til gaming pc.

Hej

Min kammerat er nyopstartet gamer og vil nu til at investere i en gamer pc - det er hovedsageligt CS:GO der skal bruges på den.

Han har et budget på 4000-5000 kr og skal være stationær.

Nogen der kan være behjælpelig med link til de bedste for pengene.

På forhånd tak.


Martin O
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Samler i det selv eller?
Kig efter en processor som ryzen 5 hvor i får meget for pengene, og brug flere penge på grafikkort som er det der gælder. 

Elektronikteknikeren
Jeg tror din kammerat må spare lidt mere op, hvis han skal have noget der dur til noget.
Og han skal ikke købe noget billigt, han vil bare blive skuffet i længden. Så er det bedre at vente lidt og så få noget ordentligt. Dermed ikke være sagt at det skal være det bedste for at det er godt nok. Delene kan groft deles ind i 3 katagorier: De nye/næste nye dele der selvfølgelig også er de hurtigste, men som regel også er uforholdsmæssigt dyrt.
De billigste der som regel har nogle år på bagen og som simpelthen ikke lever op til nutidens krav. Derimellem er der så en pæn mængde der godt nok ikke er det nyeste/hurtigste men som dog stadig leverer en anstandig performance og som er til at betale med menneskepenge.
Jeg vil også anbefale Ryzen. Der er generelt god performance for pengene.
Og så vil jeg generelt anbefale at der købes anerkendte mærker. Der en grund til at de er anerkendte. Og så behøver det ikke nødvendigvis at hedde noget med gaming og se smart ud med en masse blåt lys. Det betaler man også for og det gør ikke computeren hurtigere. Og så behøver et kabinet jo heller ikke at se smart ud for at virke.

Prøv at kikke på de forskellige forhandleres sider, de fleste har nogle modeller indenfor fx kontorpc, gaming m.m. hvor man så kan gå ind og vælge de enkelte dele.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

På userbenchmark.com -> build kan man prøve at sammensætte nogle dele og se hvad performance score bliver på maskinen. Den viser både et tal for performance og value. Den kan også udregne EFps til f.eks cs:go

Morten
Du kan ikke få noget med det budget, så skal det være brugt.
Men her er mit bud:
MSI B450 TOMAHAWK MAX Bundkort kr. 950.-
AMD Ryzen 5 3600 Wraith Stealth CPU kr.1370.-
Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 C16 kr. 720.-
Cooler Master Elite V3 Strømforsyning - 600 Watt kr.490.-
Kingston SSDNow A400 SSD - 480GB kr. 500.-
MSI GeForce GTX 1660 VENTUS XS OC - 6GB GDDR5 RAM - Grafikkort kr. 1900.-
kabinet efter smag kr. 500.-

Prisen lander så på ca. 6500.- så har i en maskine som klarer sig ret godt til både CS:GO men også andet.
Men det er ikke toppen af poppen... men en god allround maskine.
Altså hvis i ikke selv er i stand til at samle den, så vil jeg nok anbefale den her. https://topdata.dk/shop/422-topgaming/13154-top-ryzen5-2600gtx1660super-6g16g-ram250ssdm2nvme/
Jeg vil ihvertfald mene at der er nok maksimeret så meget som man kan på ydeevne med det budget. Men så skal du være opmærksom på at du skal købe en ekstra harddisk til enten på hjemme siden eller en seperat og sætte i,fordi at der kun er en 250gb m2 ssd indbygget. Ulempen er så bare at det er en rimelig lille PC fysisk, så når man opgradere i fremtiden skal man være virkelig opmærksom på grafikkortet og cpu blæser's fysiske størrelse

Men som sagt, har i mod på at bygge det selv, så gør det hellere. I får altid langt mere for pengene der og kan tilpasse det præcis som i vil
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis