Havetraktor

Jaaa, synes ikke jeg kunne undvære en gammel havetraktor.
jeg kan ikke finde påfyldning eller pind til hydrostat. Nogen der er kloge?
det er en Partner 115

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten sidder der en grå ekspansionsbeholder som du kan skrue af og efterfylde. eller er der ofte en umbraco bolt i toppen og ingen bundprop.
De små hydrostater som er på havetraktorer er lavet til (iflg. fabrikken) at køre hele maskinens levetid uden olieskift. ikke det altid er tilfældet.
Jeg har skiftet olien på min ved at afmontere den, skrue påfyldningsproppen af og vende bunden i vejret på den.
skifter du eller efterfylder. sørg for der er med de specs. fabrikken anbefaler. jeg har set hydrostater der er gået i stykker på grund af forkert olie


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nogle havetraktore er indrettet så smart, at man ikke kan komme til oliepåfyldningsproppen, for karossen, og der er ingen bundprop, så skal man afmontere hydrostaten, og vende den på hovedet, for at få olien ud.
Jeg har en Hustler Fastrack zoroturn, der er der heller ikke aftapningspropper i hyrdostaterne, men oliepåfyldningen er nem at komme til.
Jeg skiftede olien, ved at bruge en oliesuger, jeg fik næsten alt olien op, der manglede kun ca ½ dl (jeg afmålte den opsugede olie)
Olien så noget træt ud, så sikkert fint at få det skiftet.

Mine er Hydrogear, der fandt jeg en fin manual over gearene, med splittegninger, og reservedelsnumre.

Udluftnings proseduren plejer at være, hejs traktoren op så hjulene kan spinne frit, aktiver den lille stag, der gør gearet går i frigear, så du kan skubbe med maskinen.
så sætter du først i bakgear 5 gange, og der efter i frem 5 gange. (og lader hjulene spinne lidt)
Så slår du den lille stang tilbage til normal, og gentager det med bak og frem.


Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis