Reparation af revner i betonvæg

Hejsa

Vi bor i et rækkehus fra 70'erne, og der er efterhånden begyndt at komme en hel del revner i væggene - jeg mistænker det er fugerne mellem betonelementerne der smuldrer.

Jeg har nu valgt af kradse en af revnerne ud, og kan se der er ganske store mellemrum mellem elementerne, og fugen er så godt som smuldret væk.

Hvordan vil I anbefale at reparerer disse revner? Jeg forestiller mig, at når de underliggende fuger er ordnet, at spartle revnerne op med alm. sandspartel og give væggene en gang maling.

Allan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine vægge ser ud til at være af gasbeton og ikke beton. Til at reparere revnerne i dine vægge findes der en lim til at fylde i revnerne. Limen kan du købe i et byggemarked, og brugsanvisningen står på patronen.

fase
Vi havde samme problematik i vores hus fra '64. For to år siden, blev vi vejledt af en byggesag kyndig til at kradse revnerne lidt ud og fylde dem helt op med cementbaseret spartelmasse (feks. Skalflex Multispartel).
De holder stadigvæk i dag - men vi har også letspartel og glasvæg udenpå. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er selvfølgelig gasbeton :-)

Når i skriver lim, er det så H+H egen reparationslim, eller er der nogen alternativer?
Ja, det er H+H lim, der tales om. Jeg kender ikke nogen alternativer.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også