Blomstevalg i haven?

Nu er det snart ved at være sommer igen, for nogen er den startet.
Jeg har nu hørt på konen i time-vis omkring nogle nye blomster, og jeg er helt tom for ideer.
Hvilke blomster har i? og har i nogle man bare skal have ude i haven på denne tid?

- Johan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes 10 tusinder af forskellige blomster. Så der er meget en smagssag.

Start med at finde ud af hvad de skal kunne. Er det til krukker eller bed ? Skal det være sommerblomster der blomstre over hele sommeren ? 1 årig eller staude ? osv.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
I vores ret store græsplæne, har vi lige gravet 5 rundeller i forskellige diametre og sået det hele til med bi/sommerfugle venlige frø, som så forhåbentlig skulle blive til vilde blomster, som skulle blomstre fra juni til oktober. Vi vil gerne bidrage til, at vores insekter har noget at leve af, men gider ikke det store arbejde med at passe prydbede. Derfor denne alternative løsning. Vi er spændt på at se hvordan det kommer til at se ud. Det er jo en smagssag og der er utallige andre muligheder for blomster i alle afskygninger. Venlig hilsen Johnny 

Johnny cnc
Jeg er vild med engletrompet. Den skal godt nok ind om vinteren, men den overdådige frodige store busk, med kæmpe blomster, er altså den vildeste oplevelse.
Man kan få dem i lidl lige nu for 15,- og dyrkningsmetoderne kan ses på www.brugmansia.dk

 

De der blomstre nu er Gyldenlak. De er en fantastisk blomsterpragt lige nu. Og så dufter de. Ellers har vi Georginer Sommerfuglebuske, Høstannemoner og fruen har utallige krukker derude. Alle mulige vilde blomster. Vi har en stor have.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis