Kondensator til elmotor

Hej Kondensatoren på min blandemaskine er blevet tyk og dermed defekt. Den er på 35 MF. Der er to stk til salg på DBA 2 km fra hvor jeg bor. Den ene på 12MF og den anden på 50  MF. Kan jeg bruge en af dem, eller skal jeg bestille en 35er hjem? Håber i kan hjælpe. Venlig hilsen Johnny


Johnny cnc
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det absolut skal være en af de to så vælg den på 50.
Men jeg ville nu tage den gamle med ind til lokale el-installatør og få en der svarer til den gamle.

En forkert størrelse vil give reduceret trækkraft og/eller mere varme afsat i motoren.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Bare en korrektur: den er ikke på 35 mf, men 35 uF.

MF er en gammeldags amerikansk skrivemåde for mikrofarad. Håber det hjælper på søgningen :)

Hej Bent   Det er jeg med på, men kunne ikke finde tegnet på mit tastatur. Hvis det skal være 100%korrekt, er uf vel også forkert. Det er jo det græske my tegn der er det rigtige. I øvrigt kommer der utallige kondensatorer frem, selv om man skriver mf. Men tak for korrektionen 😊. Er der forøvrigt forskel på en start kondensator og en drift kondensator 

Johnny cnc
Ja der er forskel, en start kondensator er lavet til en høj momentan strøm.
Nogle kan begge dele.

Elektronikteknikeren
Annonce
Du kan bruge denne:
Link

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 07-05-2020 16:59:17

Du kan bruge denne:
Link

Jeps, den ser perfekt ud.


 

Tak for det. Jeg ringede til et firma i nærheden af hvor jeg bor og de havde en på lager og for god ordens skyld spurgte jeg lige om prisen. 395-, +moms, som jeg så takkede pænt nej tak til. Ærgerligt at jeg ikke spurgte jer lidt før, for i mellemtiden fandt jeg en på eBay til ca. samme pris som RS, men lidt længere leveringstid. Men tak for hjælpen 😊

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis