Udskiftning af Ifö Aqua 21 fra 80'erne

Hej Lds'er

Jeg skal have udskiftet toilettet i mit nyindkøbte hus, da det gamle toilet har aftjent sin værnepligt.

Jeg vil gerne installere et Dusch toilet, men det har jeg fået af vide ikke kan lade sig gøre pga. afstanden mellem væg og afløb i gulvet Det skal lige siges at der er tale om de gamle stål afløb det der sidder i gulvet. Jeg kan ikke få det til at give mening og derfor er jeg lige nød til at spørge.
Afstand mellem væg til midten af afløbet: ca 120 mm

Tegning på det toilet jeg gerne vil have

Kan det virkeligt passe at der ikke er noget at gøre her?

På forhånd tak.
 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke en spidskompetence, men det burde da være til at finde en 90 graders afløbsbøjning der kan være der. 

Mvh Troels
Ud fra dit billede og tegningerne, du har vist af toilettet ser det ud til at være rigtigt, at det nye toilet ikke kan være der. Tegningerne viser tilsyneladende et væghæng toilet. Du har ikke oplyst fabrikatet, men fabrikanten må have et stativ til et væghængt toilet. det giver så en frembygning af væggen.

fase
Nej - det er et gulvmonteret toilet med vandret P-lås 200 mm fra væg. Derfor burde det bare være et spørgsmål om at finde en afløbsbøjning fra de 200 mm hvor toiletafløb slutter og til de 120 mm som er center for kloak. Problemet er så, at at med et 110 mm afløbsrør så fylder afløbssamlingen 90mm fra væg - (200-110), så han skal have fat i en afløbsbøjning der bøjer ind under sig selv - han kan så ikke nøjes med en 90 graders bøjning som jeg skrev tidligere. Men de findes. Alternativt findes der også excentriske afløbstilslutninger.

Mvh Troels
Hvis det forholder sig, som du beskriver, kan man vel sætte den excentriske tilslutning ved faldstammen og derfra fortsætte men en bøjning, eller hvad der måtte være nødvendigt for at nå udløbet fra toilettet. En  afløbsbøjning der bøjer ind under sig selv. Kan du ikke lige beskrive eller give et link til den.

fase
https://www.billigvvs.dk/laufen-back-to-wall-afloebsboejning-22-30-cm-654238?gclid=CjwKCAjw4871BRAjEiwAbxXi28pKPozK00rZf0_uU18Q_LouM95DsbiI-L6uM2kZTloWvLNpT3QW3hoCaAAQAvD_BwE

Mvh Troels
Annonce
I fantastiske mennesker, betyder det at det godt kan lade sig gøre?

:) 
Det ser umiddelbart sådan ud. Men hvem sagde det ikke ku lade sig gøre, og hvorfor?

Mvh Troels
Det var en kammerat der er igang med vvs uddannelsen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis