Bålfad til springvand- gør rustfrit

Jeg er imponeret over det solcelle springvand jeg købte sidste år. Det har jeg været meget glad for. Men ingen roser uden torne. Jeg købte et stort bålfad med Ø 61 cm hos Jem&fix. Allerede som ny lakerede jeg indersiden af bålfadet med Rustbeskyttelse og Hammerite lak. I år er der små steder med rust. Derfor skal indersiden nu behandles, så den bliver knaldtæt. En glasfiberbelægning kunne gøre det, men kunne jeg gøre andet? Jeg har også overvejet at bruge bålfadet som støbeform og støbe i cement. Det bliver dog alt for tungt. Kan man købe fibercement? Det er jo noget lettere.
gode forslag modtages gerne.
Et andet problem er at solcellen sejler rundt i fadet og afhængig af vindretning sprøjter der så en del vand udenfor. Det gør ikke noget. For jeg kan tøjre springvandstallerkenen i en skål midtpå, så det bliver i midten. Men skålen skal have vandoverfladen i højde med det omgivende vand og jeg må flere gange dagligt fylde vand efter.
Hvis jeg kan finde ud af at tætne skallen, bygge en holder midtpå, med huller i siderne, så nyt vand kan strømme ind, vil det blive perfekt.
Hjælp mig og læg hovederne i blød..

Når lysten driver værket
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og her et billede af hvor fint det er, før rusten tager over. Udenpå er det fint nok og placeringen er også ok, da møblerne kun er til pynt. Man skal også sørge for max sol hele dagen.

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis