Fundament støbt uden vindbånd og gevindstængerne er efterfølgende fjernet - Gode råd søges :)

Hej alle,

Jeg er igang med at opføre en isoleret værksted i haven på ca. 22 m2 og har i den forbindelse haft en murer-ven over og støbe et isoleret fundament, da jeg ikke selv havde prøvet det før.
Det endte desværre ikke helt optimalt, da randen ikke var vinklet korrekt på grunden og dermed forsøgte vi er ændre vinklen så meget vi kunne. Det resulterede i, at gevindstængerne placeres for langt inde i fundamentet, så de stikker op midt i gipsen. De blev derfor fjernet med vinkelsliber og jeg fik besked om at man bare kan bruge nogle beton ankre til remmen. Er det godt nok i praksis? Der er heller ikke støbt vindbånd ind, så hvordan griber jeg det bedst an, nu hvor det hele ER støbt?

Se billeder herunder:

Det skal gerne ende noget i denne stil:

/Mikkel

If you’re going to do something, do it properly
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug nogle klæbeankre til at gøre gevindstængerne fast med. Alternativt bor nogle f.eks. 25 mm huller og stik gevindstængerne i og fyld hullerne op ned en lidt tynd blanding af cement og sand 1:4

fase
Du borer ned i betonen med et 14 mm beton bor ca 20 cm så limer du det fast med klæbeankere. Hullet skal blæses helt rent for støv og der skal meget lim i hullet for at være sikker på det når ned til bunden

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svar til jer begge to. Det kører jeg med  
Hvad tænker I med hensyn til vindbånd? Det tænker jeg er nødvendigt for at holde tagget på byggeriet. Spænder jeg bare det fast til samme gevindstænger ved at bøje dem lige i l-form ved remmen og spænde fast sammen med remmen til gevindstængerne?

Bundremmen bliver holdt fast af gevindstængerne. Sæt båndene fast i bundremmen. Du kan sikre mod skrid, ved at sømme krydsfiner-trekanter i øverste hjørner.

Ellers findes der et beslag der passer til at sætte båndet på gevindstænger

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Tak, så blev der jo fundet en ganske fornuftig løsning til begge mine udfordringer. Jeg takker mange gange :-)

Er blevet i tvivl om hvordan jeg monterer hulbånd til gevindstænger og trækker dem op til spærrene uden at det kommer til at løbe igennem væggen og dermed skaber udfordringer for isolering, mv. Hvad tænker i? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også