Fræsejern i 12 mm - hvor kan man købe et sæt?

Som titlen siger, så leder jeg efter et fræsejern-sæt i 12 mm skaft. Det har simpelthen været umuligt for mig at finde. Sættet må gerne indeholde de hyppigst brugte jern, så det behøver ikke være stort.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lader ikke til det er til at finde et sæt med 12mm hals, men kun i enkeltstyk.
Hvis det bare er de mest almindelige, kan du så ikke bruge med 8mm hals dem er der masser af forskellige sæt, at vælge imellem.

Hvis du har en ½" bøsning (12,7mm) er der muligheder.
eks her fra Ebay, kommer fra Italien så ikke problemer med told osv. L I N K
Set-with-13-CMT-cutters-Attack-S-mm12-7-cod-800-505-11


Vi prøver igen, i morgen --
Velkommen til.
Det tror jeg bliver svært da standarden er 8mm (nogle gange 6mm)..
De findes på kineser sider (Aliexpress, Alibaba) men jeg ville nok ikke købe derfra...

Men hvorfor skal de være med 12 mm skaft? kan du ikke skifte spændetangen i fræseren ud med en 8mm ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej, Du kan købe fræsejern med 12 mm skaft fra Makita, prøv hos Brørup elektro.
Hvilker overfræser har du?

mvh PoulKristian
Personligt bruger jeg helst fræsejern med 12 mm hals, hvis det er et jern med lidt større diameter.  Det giver alt andet lige større stabilitet.  Jeg har næsten udelukkende jern fra CMT, og de er rigtig gode. Jeg har ingen personlig erfaring med om de er bedre eller dårligere end andre fabrikater. Jeg vil anbefale dig at købe jern til den opgave du står med, når du står med den, fordi du så præcist ved hvilket jern du har brug for. Køber du et sæt får du måske nok jernene til en lavere stykpris, men du opdager hen ad vejen at der er jern i sættet du aldrig får brug for.
Hilsen
Jørgen

Mange tak for alle jeres indlæg!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis