Isolere uden på eksisterende ydervæg?

Hej, jeg skal til at beklæde resten af mit kolonihavehus. Jeg har beklædt halvdelen af østside , men så kom min venindes kæreste forbi og foreslog, at jeg istedet for at pille den eksisterende facade ned, smed nogle lægter op udenpå og isolerede med 5cm ekstra. Der er pt 10cm i. Huset er gammelt, det benyttes som fuldtidsbolig primært fra marts-oktober. Der er isolering i loft og der har været under gulv, men jeg mistænker, at rotter har revet det i stykker. Her bliver virkelig varmt når solen skinner (har også store vinduer i syd-facaden) og pivle koldt efter en kold nat.

Mit spørgsmål er: vil det overhovedet have nogen betydning for varmen i huset at lægge de 5cm på? Min østside er næsten færdig, så den vil ikke få ekstra. 

Vh Bodil

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis