Mit hus ligger ud mod en mark, hvor jeg har en støttemur imellem. Der er meget åbent og rigtig meget vind, når det blæser lidt.
Jeg vil gerne have et lille hegn. Min tanke var et meget let hegn, der ikke tager meget vind.
Lige bag støttemuren er der støbt lidt, så det vil sige jeg skal 10-20cm ind fra muren, før jeg evt. sætter noget i jorden. Det er som sådan også fint nok.
Dem der lavede muren, ville ikke garantere at jeg kunne sætte et hegn i jorden, uden at det med tiden ville trykke meget mod muren og det er egentligt også det jeg er mest nervøs for.
Der stod et hegn tidligere, med stolper der var gravet 1m ned i jorden og støbt og de var skæve (de har også stået der mange år) men jeg vil selvfølgelig ikke risikere at skubbe muren. Marken er desuden meget blød
Første spørgsmål er så, tror i også der er risiko for at skubbe på muren? Der er ikke fuldstøbt bagved, men der ligger lidt under øverste række. Min plan var at støbe nogle stoplesko i jorden, fordi de kan "flexe" lidt og er trods alt nemmere at rette op, hvis der skulle komme en stor storm engang. Og så skal jeg ikke grave alt op, den dag stolperne er rådne.
Pga. den risiko med muren, tænkte jeg så om man kunne lave noget lign. plantekasser, som man kunne stille oven på jorden i stedet for og så plante en række små træer/planter i, tror i det ville se dumt ud? :D
Der er 60cm mellem risten og muren, så med noget vægt i bunden, burde sådan en vel nok kunne blive stående i en storm.
Andre ideer til hvordan og hvad man kan lave, modtages gerne