Myre langs husmur/sokkel

Hej med jer
Hvilke erfaringer har i gjort jer i forhold til at komme myrer til livs omkring sydvendte sokkel/husmur? Vi har anvendt myrerlokkedåser indenfor. Men nu bemærker vi en lang række af disse "tuer", hvor der er meget myreraktivitet. Ydermere ses det mellem en række furer mellem fliser.Hvordan kommer under til livs? - kunne være rart at hører jeres erfaringer frem for at købe sig fattig i dvs. Myrermiddel 😂😊..

Beklager hvis spørgsmålet er lagt i forkert mappe.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere brugt myregift i breve til udvanding. Eet brev til 10 l vand, og brusehoved på vandkanden. Vil tro at det rækker til 10 lbm. sokkel. Der skal vandes i overgangen mellem sokkel og jord. Sådan en omgang holder een sæson.

Søren O
Jeg gør det samme: Én gang om året (her i forår/start sommer) vander jeg langs soklen rundt om hele huset. Så slipper vi for myrer i huset hele sæsonen.

De gange jeg gør det for sent, har vi myrer i læssevis i køkken og andre steder i huset. Så det er virkelig effektivt. Langt bedre end dåser mv.

Jeg har brugt Baythion D de sidste par år, som denne:


Mvh. AllanE
Vi har ikke længere problemer med myrer i huset, efter at alle revner og sprækker blev lukket, så vi håber at det er et overstået probem. I haven og langs fortov får jeg jævnligt øje på myrebo. Jeg har nu et middel som små musekorn der lige skal drysses lidt ud af. Det holder myrebestanden nede.

Søren O
..og er myrene først kommet ind, har jeg i år for første gang prøvet genopfyldelige myrelokkedåser, og jeg må sige de er supereffektive og myrene er vilde med "det blå saftevand" og efter en uge er myreboet kollapset. https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=OPNIS4W7ltw&feature=emb_logo
 
Jeg undrer mig over jeres genvordigheder med myrer der kommer ind. Jeg har kun oplevet det som et tilbagevendende problem i mine bedsteforældres stuehus fra 1800 tallet. I mit eget hus fra 1950'erne er det sket en gang. Da tog de hoveddøren... Det øverste billede ligner et helt nyt hus!
..med en sætningsskade (revner) i soklen Claus, rigelig med plads til at myrer kan invadere ens hjem.
Kan kun anbefale det til at vande med. Jeg havde myrer rundt om hele huset og indendørs da jeg flyttede ind. Efter at bruge det med vanding, så har jeg fået dem væk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis