vandskuring af væg

Hej. I vores hus fra 50´erne er der også et værelse som er en tilbygning fra 60´erne. I værelset er alle vægge blev tidligere vandskuret, bortset fra en, som var den originale ydervæg hvor der har ligget (indtil i går) en træbeklædning. Den har jeg fjernet og nu vil jeg vandskure denne væg også. Fuger er ca 4 mm dybe. Væggen er rengjort og er stort set klar til arbejde.
Er det OK hvis jeg bruger en Skalflex Vandskuringsmørtel? Skal jeg opbygge/rette fugerne under 4 mm?

På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg glemte at vedhæfte billede om væggen :-D
Det er helt fin mørtel, jeg har personligt brugt det rigtig meget, jeg vil anbefale du først ligger et tyndt lag på væggen for at jævne den ud, og i anden omgang får et lag ud du pudser til det endelige resultat, husk at gøre væggen godt våd inden du begynder
Super, tak! Og hvor meget skal jeg vente mellem de to lag? Skal den første bare være fingertør?
Er det nok med at jeg venter et døgn mellem de to lag?
Skal der ikke lægges en første lag med hæftemørtel?
Du kan sagtens lægge et tyndt lag med en almindelig mørtel. Hæftemørtel er kun nødvendigt hvis underlaget er fliser eller andet som er svært at binde på. Giv den et tyndt lag først så fugerne er fyldte og en vandskuring dagen efter.

Hvis du bruger en hæfte mørtel får du nemt så tykt et lag at stenene forsvinder også kan du ikke få vandskuringseffekt 

Ask
Når det ikke er dybere fuger kan du sagtens lave det i én arbejdsgang.
Du kan også lave en tynd blanding/hæftelag som smøres i fugerne med en kost, og stenene tørres af med svampebrædt. Men det burde ikke være nødvendigt.
Der står på posen hvor dybe fuger du kan udfylde i én arbejdsgang. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis