Strøm i skur fra udendørslampe?

Hej

Jeg har strøm i mit skur, som åbenbart er taget fra en udendørslampe. Når jeg slukker lampen på kontakten i stuehuset, slukkes strømmen i skuret. Er der mon nogen mulighed for at have konstant strøm i skuret uden at skulle trække et nyt kabel under fliserne? Fx ved at trække en konstant fase op i udendørslampen - og er det lovligt? Udendørslampen tændes fra en kontakt lige inden for døren.
Hej Jeg har strøm i mit skur, som åbenbart er... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis lampe og afbryder sidder på samme side af døren, som det tyder på, når der kun er 0,5 m mellem lampe og afbryder, må det være muligt at flytte kablet fra lampen og til et hul boret bag ud af afbryderen, hvis kablet ellers er langt nok. hvis kabel mellem afbryder og lampe ikke er muret ind i væggen, er den nemmeste løsning nok at skifte den halve m. kabel. 

fase
Kan du ikke se kablet fra hverken lampe eller skur, er de måske muret ind. Har du haft afbryderen afmonteret for at se om kablet skulle være i afbryderen, så fasen bare skal flyttes fra tændledning til fast fase?

fase
Fabrin:

Kablet til skuret går op i lampen - det er koblet på de tre ledere, der kommer fra kontakten. Og så tror jeg det løber i muren hen til skuret.

Jeg er, som jeg forstår svarene her, nødt til at få en ekstra leder ind mellem kontakt og lampe, så jeg kan have konstant fase til skuret - alternativt skal kablet til skuret trækkes fra lampen og ned i kontakten.

Hvis du ikke kan se kablerne, må de være muret inde. Det betyder, at det måske er lettest af forny kablet mellem lampe og afbryder.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis