Hvilken type ventil er dette?

Vi har købt en ejendom hvor gulvvarmen på badeværelset er koblet på et 2 strengs radiator system.
Som jeg kan se er der en manuel styret ventil på afgangen fra gulvvarmen. Kunne godt tænke mig at få en returtermostat sat på denne.
Kan dog ikke finde ud af hvilken slags ventil det er.
Nogen der kan hjælpe?

Mvh
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skud fra hoften. Er det ikke bare en drøvle ?
jeg synes det ligner at du allerede har en returtermostat. Hvordan ser det grå følerhoved ud fra den anden ende?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 05-05-2020 08:08:27

jeg synes det ligner at du allerede har en returtermostat. Hvordan ser det grå følerhoved ud fra den anden ende?

 'Hovedet' går bare ned og presser på selve ventilen - når hætten er skruet helt af er der fuld knald på varmen. Når den er skruet helt ned er der lukket.

Havde håbet man kunne sætte en føler på uden at skulle skifte selve ventilen.
Men kan godt være det er givet godt ud at skifte det hele.

Har bare aldrig set den type ventil før. 
Søren O skrev den 05-05-2020 07:08:21

Velkommen på LDS
Går ud fra at venntilen sidder på retursiden af gulvvarmen.
Du bliver nødt til at udskifte ventilen med en komplet returmostat med ventil.

 Ja den sidder på returen. Æv at man har valgt at installere denne type istedet for en lidt mere kompatibel ventil.

Annonce
Jeg synes stadig at det ligner en returventil der er bare aldrig kommet en føler på. Den ligner en honywell med beskyttelses kappe på. eller den her https://www.hedestoker.dk/6489-termostat-lige-returventil-1-og-2.html Jeg ville ta nogle billeder af den og gå hen og snakke med en vvs-er.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 05-05-2020 22:16:35

Jeg synes stadig at det ligner en returventil der er bare aldrig kommet en føler på. Den ligner en honywell med beskyttelses kappe på. eller den her https://www.hedestoker.dk/6489-termostat-lige-returventil-1-og-2.html Jeg ville ta nogle billeder af den og gå hen og snakke med en vvs-er.

 Tror du har ret. Ligner meget den fra hedestoker. Prøver at kontakte dem.

Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis