Dødemandsknap

Jeg har ledt lidt på nettet, men ikke rigtigt fundet noget der lige passer mig.

En dødemandsknap (~IP54 (udendørs)), der kan afbryde 3x230 volt, ~6 ampere når man slipper grebet. Sådan lidt som på plæneklippere der stopper når man giver slip. Hvor mon jeg skal kigge efter sådan en?

Jeg kan alt - når det lykkes.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må fortælle lidt mere. 3 x 230 V - mener du ikke 3 x 400 V? Er det en stationær maskine?

Søren O
Maskinen er ikke stationær og 3 faser som denne: 

Er det ikke selv at bygge en lille kasse med en kontaktor i ? Og så et håndtag med en NO kontakt til spolespændingen på den.
Noget i stil med Hængetryk P031 fra Bernstein, og så med andre knapper
Bernstein

Hvad med en fodkontakt, som skal aktives konstant når din motor skal køre. Den skal så forbindes til kontaktor, så du kun skal have styrespænding i fodpedalen (evt. 24V).

Søren O
@Thni92
Selvfølgelig er det sådan det skal løses!

Hvordan med start af sådan en motor, kan den startes direkte hvis den er ubelastet i startøjeblikket, eller skal der laves en stjerne/trekant-start, ogfindes det i en kontaktor så den automatisk gør det hver gang man trykker på knappen?
EDIT - Tjekkede lige nettet: De koster s.. da en bondegård!!!

Normalt startes der direkte, og er din motor uden belastning er der ingen tvivl. Det er kun hvis der er problemer med sikringer at stjerne-trekant starter er nødvendig. Motoren har bedst af direkte start.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis