Hvad er det der larmer?

Hejsa

Jeg har en ladcykel, som egentlig er i ok stand...

Cyklen er dog nu begyndt at lyde so om der er monteret en stak af de der neonfarvede dimser på egerne, som ses på børnecykler...
Lyden er sådan næsten pling pling-agtigt.
Lyden er der uanset om, der trædes i pedalerne eller den blot triller..

Det er en Sram s7 nav, hvis det giver noget?
Jeg er jo selvfølgelig nervøs for om det er noget inde i navet?
Har I gode bud? Eller måske tips til yderligere fejlsøgning?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke en løs eger.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det var det da!
Godt spottet Karl Smart!
Én var knækket, og 8 sad løst..
Jeg finder mig en egernstrammer og en ny eg, hurtigst muligt..

Hvordan sikrer jeg mig min, ikke at stramme for meget/lidt?
Og hvordan finder jeg målet på en ny eg? (Jeg målte den knækkede til 24,5cm.. men ved ikke helt hvor den er knækket, eller hvor man måler fra/til? På en af de eksisterende?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du skal have hjælp af en cykelsmed , ellers vil hjulet eksle og blive skævt.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er lidt triggy at stramme egern op.
Først skal du have hjulet af, dæk, slange og beskyttelses gummiring af og så montere den nye..
Så kan du placere hjulet på plads igen UDEN dæk og slange. Eger strammes op sådan lidt på gefyll, og så kører du hjulet rundt. Ved at holde en genstand / finger ind imod hjulet ( ved et fast punkt ) kan du mærke om fælgen er skæv. altså slår til siden eller op og ned.
Hver anden eger går til den ene side og hver anden til den anden. Du kan nu stramme de 3-4 i den side hvor du gerne vil have fælgen trukket over til. Er det op og ned strammes til begge sider. Til slut skulle den gerne køre helt lige. Så sikrer du dig at ingen eger stikker op imod slangen
Nu kan hjulet frigøres igen og så lægger du beskyttelses gummiringen på plads, slange, dæk og samling af det hele.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke bare lige at stramme / rette et hjul op , hjulet sættes op i en opsætning hvor et stykke kridt afsætter mærke på hjulet når det drejes rundt  der hvor det er ekslet , og kun en erfaren cykelsmed ved hvilke ejer der skal løsnes eller strammes , indtil hjulet kan køre rundt uden at sætte mærke på kridtet .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis