Gasbeton på nystøbt gulv

Jeg har støbt dette gulvdæk igår ca ved 15 tiden påtænker at skal have muret væggen op ingasbeton, da resten af indervægge er af samme (havde førsttænkt gips, men er det ikke korrekt at samling mellem gips gasbeton aldrig rigtig bliver godt (det skal pudses))

men spørgsmål er også, hvornår kan jeg begynde at sætte gasbetonelementerne på ?!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da fortsætte med gasbeton - gips giver en dump lyd, navnligt hvis der er nogen der står og bokser op ad den - hvis det en bruseniche.

Du kan begynde at mure op 2-3 dage efter støbning. Men du bør nok vente de fulde 28 dage inden du smider vådrumsmembran på - igen hvis det er bad.

Mvh Troels
Det er nemlig en bruseniche, okay, så venter jeg lige en dag eller 2 mere før jeg smider gasbeton op

mht vårrums membran så i div video jeg har set, skriver de at man kan komme membranen på allerede dagen efter ?! Men der går dog lige lidt endnu før jeg skal ha membran på , der skal lige monteres afløb/og unidrain ,/støbes og etableres fald mod dette først :) 

Ja en ting er lyden, men ville det ikke “modarbejde” hinanden, og evt lave sprækker hvis det er gips eller lign mod gasbeton ?!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis