Fjernelse af strukturmaling/ nubret vægge

Hej alle.

Vi har købt et hus fra 70'erne, som har nogle vægge a la billedet. Der er store "knopper" over alt. Har i råd til hvordan vi får glatte vægge. Er det noget vi selv kan gøre, eller ville i hyre en professionel?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Det kunne godt ligne gammelt savsmuldstapet der bare er blevet malet rigtigt mange gange.
Prøv at skrab med en spartel et sted på væggen. Hvis det er tapet, er det ikke så slemt at fjerne, (selvom det selvfølgelig tager noget tid), med en god tapetskraber.
Men er det rigtige "Pizza-vægge" så er Larsen inde på det rigtige med girafsliberen. Dog skal du være klar over at den sviner helt vildt. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, find ud af om det er mørtelpuds/sandmaling eller tapet. Giraffen er ikke så slem, hvis bare i har støvsuger på. Men inden I gør det, så find lige ud af om jeres vægge er lige - at der ikke er buler og lunker i væggen. For HVIS der er det, ville jeg heller bare få spartlet væggene op igen, end slibe ned først - det kunne også være jeg valgte det under alle omstændigheder. 

Mvh Troels
Tak for svar! Jeg vil undersøge girafsliberen nærmere.
Hej Moni, må jeg spørge hvordan det gik med projektet? Hvilken løsning valgte I?  Jeg står med samme problem, en væg store "knopper".

Mvh. Christine
Christine26 skrev den 28-10-2022 06:59:32

Hej Moni, må jeg spørge hvordan det gik med projektet? Hvilken løsning valgte I?  Jeg står med samme problem, en væg store "knopper".

Mvh. Christine

 Hej Christine

Har du et billede af væggen?

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også