Lydisolering af etageadskillelsen

Hej
Jeg har brug for hjælp, da min overbo har bygget om. Han har total renoveret sin lejlighed, dvs at den har været revet helt ned til hvor der var intet tilbage af den gamle.

Han har revet en bærende væg ned på ca 10m sat jern op hvor væggen var, samt alle andre vægge der var hæftet nede i etageadskillelsen, og han har fjernet lerindskudet og er startet helt forfra, han har sendt mig denne beskrivelse af hans af om bygning af etageadskillelsen.

" etagedæk er der lagt 2 lag 13mm gips oven på indskudsbrædder, hvor begge lag er lukket med lydfuge i alle revner. Oven på det, er der lagt 45mm isolering. På gulvstrøger er der lagt en lydstrimmel som skulle være lyddæmpende. Oven på det er der lagt forskalling varmefordelingsplader, varmeslanger og oven på det, ligger der igen en tung lydmåtte. Til sidst er der udlagt spånplader samt Ege sildebensparket som er fuldlimet til spånplader"

Efter hans ombygning har jeg fået meget mere støj nede ved mig, trinstøj er blivet meget være og loftet gynger og knirker det er værst i mine stuer og køkken alrum, alle mine stuk er revet i samlingerne og der er kommet revner i mit loft i stort set i alle rum, så om jeg sidder i min stue eller ligger i min seng kan jeg hører dem lige meget hvor de går rundt i deres lejlighed, han har ikke være villig til at finde en løsning for nu, efter der er kommet advokat på.

Hans løsning går ud på at mine stuk bankes ned og der opsættes 18mm krydsfiner over dem opsættes 12,5mm fibergibs på hele loftet og der indblæse 100-120mm papiruld ind i etageadskillelsen.

så mit spørgsmål er det godt nok i forhold lyd isoleringen ? Kan etageadskillelsen bære denne løsning ? bør der opsættes et par jern i de store rum for ekstra afstivelse og bæring? der er et spænd på næsten 5m, hvis ja hvilken type jern og hvor mange skal der sættes op?

Det er meningen vi skal gå i gang her i juni

Håber min beskrivelse er forståelig..

Ser frem til nogle gode svar.
Hilsen Bjarne

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis