Tænd/Sluk 3-faset CEE kontakt via WiFi

Ude foran mit hus har jeg et rødt CEE-stik, 3 faser, 16A, som jeg gerne vil kunne tænde og slukke via WiFi.

Desværre kan jeg kun finde WiFi-relæer, der er normeret til meget få ampere.

Er der nogen, der kender et smart device - eller som har en god ide til noget jeg selv kan bygge?

Stikket sidder på en ledning, der løber direkte til sin egen gruppe på tavlen i kælderen, så jeg forestiller mig at løsningen kommer til at sidde lige efter gruppen indendørs. 
Ude foran mit hus har jeg et rødt CEE-stik, 3... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håber der er nogen der læser med selvom det er en gammel tråd. Hvad betyder det når der står AC-1: 25A og AC-3: 4kW på en 4 polet kontaktor? Umiddelbart ville jeg jo tro at den kan holde til 25A på hver pol men det passer på ingen måde med de 4kW

AC-1 er Ohmsk belastning, hvor der i følge sagens natur ikke er nogen faseforskydning.
AC-3 er induktive belastninger som f.eks. motorbelastning. Ved en motorbelastning optræder der faseforskydning mellem spænding og strøm, som gør det sværere at afbryde strømmen uden at brænde kontakterne i stykker. Ved AC-3 belastninger kan det være nødvendigt at dimensionere kontaktoren op til 4 gange motorens driftsstrøm, hvilket passer med 25A til 5,8A, som er driftsstrømmen for en 4kW motor.

fase
Jjeppesen: Og skulle du være i tvivl så er omsk belastning f.eks, elradiatorer, glødelamper.
Og når der står AC så er det ved vekselstrøm. Er det jævnstrøm så kan det være meget mindre strøm som den kan holde til i længden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svarene.

Jeg skal bruge den ligesom den oprindelige trådstarter - til at kunne slukke for et 16A CEE stik i indkørslen (som skal bruges til en ladestander til elbil). Skal jeg have fat i en anden eller vil den på 25A/4kW kunne bruges uden fare for overbelastning?
Der sker ikke noget ved at bruge kontaktoren. Nu kobles en ladestation ikke til og fra ret tit, og er ikke en motorbelastning. Problemet ved motorbelastning er udkoblingen. De fleste kontaktorer fås med 24V spole, som måske passer bedre til overdragerelæet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis