Tænd/Sluk 3-faset CEE kontakt via WiFi

Ude foran mit hus har jeg et rødt CEE-stik, 3 faser, 16A, som jeg gerne vil kunne tænde og slukke via WiFi.

Desværre kan jeg kun finde WiFi-relæer, der er normeret til meget få ampere.

Er der nogen, der kender et smart device - eller som har en god ide til noget jeg selv kan bygge?

Stikket sidder på en ledning, der løber direkte til sin egen gruppe på tavlen i kælderen, så jeg forestiller mig at løsningen kommer til at sidde lige efter gruppen indendørs. 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det relæ du har fundet som er normeret til få ampere kan styre et relæ til 16 A eller 20A Mange kalder det også en kontaktor. Styrestrøm til den kan være 230 v  og det skal dit wifi relæ så kunne håndtere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jep. 3 polet kontaktor med en 230v spole. Og så dit relæ ind over spolen.
Du styrer denne med dit sonoff relæ eller hvad du nu bruger.
Du fører 230 VAC gennem kontaktsættet i dit WiFi relæ, og tilslutter A1 og A2 på kontaktoren. 
Modtaget.

En Sonoff til at styre en 3 polet kontaktor, så kører bussen.

Noget i stil med https://www.el-grossisten.dk/inst-kontaktor-25a-4-sl-230v-ac.html til 200 kr ligner ikke det kan gøres meget skarpere på prisen end det?

Takker!
Annonce
Det er nok prisen, medmindre du kan købe engros. Og selv da kan det næppe købes meget billigere, medmindre det er store styktal 
Det relæ du henviser til er mest beregnet til varme eller lysstyring og ikke så egnet til motorstyring. Da vi ikke ved hvad du vil tænde og slukke for kan jeg ikke sige om den er egnet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det værste jeg kommer til at udsætte den for er opladning af elbil med fulde 16A mange timer i træk (via ladeboks med DC fejlsikring indbygget). 
Det mener jeg godt den kan klare. Det der kan slå sådan en ihjel over tid er de store startstrømme ved motorer.
Men lade stationen mener jeg starter ret langsom op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er noteret - mange tak! 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis