Lampeudtag med masse ledninger, hva gør jeg?

Hej, jeg står her og skal have sat en lampe op, men i dette lampe udtag er der, 2 orange ledninger som er i en muffe, 1 rød alene , 4 sorte og 1 brun samlet sammen i en muffe, 4 blå samlet i en muffe og 4 jord samlet i en muffe.
Jeg tog den brune ud af samlingen med de sorte for at bruge den med den blå som jeg har gjort ved de andre lamper, men det virker ikke, og efter jeg har prøvet virker det andet lys i køkkenet ikke længere

Nogen der ved hvad der kan være sket?
Det er ingen sikringer sprunget, og alt andet elektricitet virket som det skal pånær den anden lampe i køkkenet

Huset er fra 1942, med 2 forholdsvis nye tilbygninger

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bedste bud er, at du samler ledningerne som de var, altså den brune tilbage sammen med de sorte.

Så tager du den blå fra lampen og sætter sammen med den blå.
Den brune fra lampen sætter du sammen med den røde.

Er der jord på din lampe, sætter du den selvfølgelig sammen med de gul/grønne.

 

Det er aldrig fornuftig at adskille noget som har virket godt. Du skal sætte den brune tilbage til de sorte hvor den kom fra, så får du sikkert det andet lys til at virke igen. MDN opskrift er sikkert ok.
Jeg ser dog 2 kronemuffer ( indgang fra begge sider ) De inviterer til at montere dine lampeledninger der.
Jeg kan ikke se lednings farven i dem så dem må du lige opsummere hvis det ikke virker. Er en af dem gul/grønne så skal den kun bruges hvis du gul/grøn fra din lampe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis