Maling af forhavehegn og imprægnerede stolper

Hvad er fremgangsmåden, hvis jeg skal male nysat hegn og imprægnerede stolper hvide?

Tænker ikke, at min rest af Flutex 5 kan gøre det?

Hegnet er formalet fra fabrikken men står med store gennemslag i malingen fra træet. 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene, at der skal bruges alkyd- eller oliebaseret maling, hvis ikke malingen skal skalle af i løbet af kort tid. Almindelig vandbaseret plastmaling duer ikke.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg er så ikke helt enig. Nåletræ (også det trykkede) egner sig ikke til terpentinbaserede malinger, da terpentin får harpik til at krystallisere.

Det er ikke heldig, da harpiks indeholder naturlige fungisider som vi ønsker at bevarer intakte.

Desuden sveder trykket træ temmelig længe grundet den hårdhændet behandling, og så misfarves terpentinbaserede malinger som ses særlig tydeligt på hvide flader.

De nye vandbaserede malinger er bedre, men langtiderfaringerne mangler stadig. Dog har jeg indtil nu gode erfaringer med GORI's produkter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad snakker vi så? Maling eller træbeskyttelse? Er det samme surdej under andet navn eller? 
Aner intet om produkter til udendørs brug. 
Start her:

https://gori.dk/home
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg satte udhæng op på vores haveskure, det var trykimprægneret, jeg brugte Gori Advance 100 i hvid, der er ikke kommet gennemslag, det står pænt hvidt.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jeg har også brugt Gori Advance 100 og har gjort samme erfaring som Je_ns, men Gori har flere vandbaserede produkter jeg også har afprøvet med samme positive resultat.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når nu jeg ikke ved, hvad hegnet er malet med fra fabrikken. Skal jeg så vælge vandbaseret, oliebaseret, akryl?
Er der risiko for at noget at det ikke vil hæfte? 
Gori Advance 100 er oliebaseret, og et produkt som Jotun DEMIDEKK er alkydolie. Ved du hvad hegnet er malet med fra fabrikken? Kan du evt. poste et billede, som kan vise, hvad du står med?

Hellere leje end at bo på gaden.
Superdec er alkydbaseret, så den kan du fint bruge. Husk at følge anvisningerne med rengøring af hegnet, inden du maler.

Hellere leje end at bo på gaden.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også