Selvnivelerende spartel på flisegulv

I forbindelse med ombygning af et badeværelse skal jeg have hævet gulvet udenfor brusenichen for at kunne lave tilstrækkeligt fald i mod nyt afløb ved væg.
Jeg vil gerne lade det nuværende flisegulv ligge og påtænker derfor at fylde selvnivelerende spartel ovenpå.
I følge brugsanvisning på LIPs hjemmeside skal man i sådan tilfælde svumme gulvet med en blanding af 1 del spartel, 1 del primer og 1 del vand.
Min egen første tanke var blot at prime fliserne og derefter hælde spartelmassen ud og fordele. Tænker i det ville give bagslag.
Hvis ja, er der da nogen, som kan guide mig lidt i forhold til at lave dette svumme lag. Hvor tykt og hvordan påføres, tørretid osv.

På forhånd tak for hjælp.

Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid godt at følge fabrikantens anvisning. Svummelaget påføres med en murerkost eller lignende blød kost. Det skal kun vær i meget tyndt lag.
Husk at ordet selvnivelerende er stærk overdrevet. Det skal hjælpes meget på plads. Du skal blande det med den mindst anbefalede vandmængde ( kig på sækken ) Så kan du med fordel forinden lime nogle tynde strimler ud langs vægge som kan styre din vaterpas. Under udlægning skal du være over det med ret skinne/vaterpas under hele hærdeprocessen, så kan du få et fint fald på gulvet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også