Selvnivelerende spartel på flisegulv

I forbindelse med ombygning af et badeværelse skal jeg have hævet gulvet udenfor brusenichen for at kunne lave tilstrækkeligt fald i mod nyt afløb ved væg.
Jeg vil gerne lade det nuværende flisegulv ligge og påtænker derfor at fylde selvnivelerende spartel ovenpå.
I følge brugsanvisning på LIPs hjemmeside skal man i sådan tilfælde svumme gulvet med en blanding af 1 del spartel, 1 del primer og 1 del vand.
Min egen første tanke var blot at prime fliserne og derefter hælde spartelmassen ud og fordele. Tænker i det ville give bagslag.
Hvis ja, er der da nogen, som kan guide mig lidt i forhold til at lave dette svumme lag. Hvor tykt og hvordan påføres, tørretid osv.

På forhånd tak for hjælp.

Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid godt at følge fabrikantens anvisning. Svummelaget påføres med en murerkost eller lignende blød kost. Det skal kun vær i meget tyndt lag.
Husk at ordet selvnivelerende er stærk overdrevet. Det skal hjælpes meget på plads. Du skal blande det med den mindst anbefalede vandmængde ( kig på sækken ) Så kan du med fordel forinden lime nogle tynde strimler ud langs vægge som kan styre din vaterpas. Under udlægning skal du være over det med ret skinne/vaterpas under hele hærdeprocessen, så kan du få et fint fald på gulvet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også