Isolering af gulv med kampesten

Hej folkens.
Vi har et lækkert gammel hus fra 1897 men kampestensokkel som var temmelig fodkoldt.
Efter at vi har væltet to vægge for at lave et åbent køkken alrum og få mere lys i den bagerste stue, skal vi alligevel have nyt gulv, og laver i samme omgang gulvvarme i spånplader.

Derfor skal gulvet isoleres. Vi havde planlagt at lægge 300 mm flamengo (2 lag i forband á 150 mm).
Heldigvis er der masser af plads under strøerne til at isolere 300-500 mm med ujævn jord under, så vi slipper for at grave ud.

Udfordringen står nu i at strøerne, der er i god stand, ligger ovenpå store kampesten med ca 800 mm imellem hver i alle retninger...

Vi kan se at det gamle køkkengulv er fyldt op med leca kugler. Men har læst at isoleringsevnen ikke er lige så god i leca som flamenco. Men har samtidig læst at flamenco granulat synker sammen.
Både murer og tømrer har anbefalet at lade kampesten og strøer blive.

Spørgsmål:
- Bør vi fortsat isolere de to stuer med leca, ligesom køkkenet?
- Skal den valgte isoleringstype fyldes helt op imellem strøerne? Eller kun 300 mm? Eller kun op til bunden af strøerne?
- Hvad gør vi med ventilationsgitrene i soklen? Kan vi lukke dem til, nu da vi isolerer med kapillarbrydende isolering?

Venlig hilsen
Magda
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis