Toilet stinker! Alt er prøvet! Hjælp

Hej
Jeg købte et hus pr 1. marts, og lagde med det samme mærke til en dårlig lugt fra toiletter i stueetage. Det var ikke slemt, men den var dér. Huset har kælder, stue og 1. Sal.

Toilettet i stueetage og på første sal har samme faldstamme.

Vi begyndte først at bruge toilettet ovenpå efter en måneds tid pga renovering på 1. Salen ( ikke renovering af toilet/bad), og jeg tror lugten i den forbindelse blev værre.

For lidt over en måned siden tilkaldte vi så vvs’er, og han kunne se, at pakningen på toilettet manglede. De tidligere ejere havde brugt et sammenrullet stykke toiletpapir som pakning. Men lugten gik ikke væk da pakning blev skiftet. Vi fik en ny vvs’er ud som sagde, at toilet var monteret korrekt, og at han mente, at det var selve under kanten på toilettet lugten kom fra. Det er det IKKE. Det er vandet i kummen, som lugter. Jeg har vasket toilettet ned mange gange, haft armen helt nede i toilettet og skrubbe, oppe under kanten med specielle børster osv osv. Når vi trækker ud i toilettet på 1. Sal, sker der ikke noget med vandstanden i toilettet i stueetagen og omvendt.

Vvandstanden i toiletterne ser fin ud, synes jeg.
Vi har udluftning af faldstamme via tag forresten.

Vi har tjekket rensebrøndene og de ser fine ud. Lugten har været klart værre den seneste uge hvor der har været regn. Det er måske et tilfælde.

Er der nogen, som ved hvad vi skal gøre? Vvs’eren vil gerne sælge os nyt toilet, men vil ikke købe nyt hvis det ikke løser problemet. 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Det er det samme toilet som vi har som der aldrig har været problem med. Det eneste jeg kan komme på er et udtørret gulvafløb.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas, tak for tip, men lugten kommer fra toilettet. Ikke hvor vandrørene går ned i gulvet( gulvafløbet). 
Tag lige et billede af hvordan udluftningen er ført ud på taget. Kan det blæse ned i udluftningsrøret?

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Annonce
Har du haft låget af cisternen for at se om der sker noget usædvanligt dernede?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Godt tip, noget skete der!

Jeg tømte cisternen og slukkede for vandet. Én af de to ting fik lugten til at forsvinde. Da vi tændte for vandet igen og cisternen blev fyldt med vand, kom lugten tilbage!?!?

nogen bud? 

Cisternen lugtede ikke i sig selv. Der var en del kalk oh det er vi ved at fjerne med afkalker, men ingen lugt. 
Din iagttagelse med lugtfri med tom cisterne kunne tyde på at der er et eller andet der gør at vandet i cisternen der gør forskellen.
Prøv at hælde noget aktivt desinficerende i cisternen og lade det stå natten over.
Klorin, Rodalon eller andet lignende.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det lyder som om du har "gammelt vand" i dine rør ud til WC'et, så som at der ikke er flow/udskiftning nok.

Nu siger du at vandet "lugter", men hvad lugter vandet af?
Nu er det WC i stue etagen, måske du har ballade med Radon eller andre gasser der trænger ind igennem f.eks. utætte fuger mellem gulv og væg/afløbsrør/ferskvandsrør

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis