230v multicutter

Hej

Jeg skal bruge en multicutter.... Har ikke megen erfaring med dem men har prøvet en Fein akku model et par gang som det eneste.

Jeg kigger på 230v modeller da mit brug ikke er til akku.

Jeg har kigget på:
Fein Multimaster 350W
Makita TM3010CJ 350W
DeWalt DWE315

Jeg går ud fra at de alle bruger samme system på klinger... Det er lidt uoverskueligt synes jeg.

Men Dewalt vinder en del bedst i test som akku model... Det må være et godt tegn?

Den gamle ånd i mig hælder mest mod originalen Fein...

Men alle mine andre maskiner er Makita...

Hvad siger panelet? Hvad ville i købe og hvorfor? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det alle er gode maskiner, så vælg den du synes bedst om..
Jeg har en Fein til 230 volt, og en Makita akku, de arbejder meget ens, synes ikke jeg kan mærke forskel.
Bruger udelukkende min Makita, den køre utroligt længe på et batteri, og det er kun 3ah jeg har.
Havde først Feinén, brugte den ikke så meget men fik så Makita akku,den bruger jeg ret ofte, da det er meget nemmere uden ledningen.
Ved ikke hvorfor du fravælger en akku, jeg ville lige overveje det en ekstra gang.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du allerede har en akku serie igang i Makita, så køb du makitas akku model, uden batterier/lader medfølgende, med samme batteri serie som du bruger.

Værltøjerne har forskellige huller til montering, så nogle af platformene er kompatible på tværs, men ej alle.
hullerne i fein er originalen, så alle de andre har været tvunget til at lave et lidt anderledes system.

 

Jeg har kun boremaskine på batteri... Intet andet... Og de batterier jeg har er gamle og kun 1.5AH... Ingen siger at min næste boremaskine bliver Makita og derfor vil jeg ikke låse mig til det produkt. Det er jo hele deres mening med det, og det er jeg imod.
Desuden skifter Makita serie til 40V i år og så ved vi jo godt hvordan der går med 18V serien.
Jeg har ingen problemer med at trække den forlængerledning... Tager ikke mange sekunder at rulle den ud og ind af oprulleren. 

Hedder det ikke Starlock systemet? Jeg ville jo gerne kunne købe klinger alternative steder som Harald Nyborg og Biltema 😊
Ja det nyeste system hvor man ikke skal bruge værktøj, for at skifte klingen hedder starlock.
Jeg har forskellige adaptere til min Makita så jeg kan bruge næsten alle type klinger, men min skal klingen skrues fast, ikke noget problem for mig.
Klingerne fra Harald Nyborg, Biltema, Jem og fix, er ikke så god kvalitet, har nogle af de billige, som jeg bruger til urene emner.
Klingerne fra Fein er super gode, med ret dyre, klingerne fra Bosch er også gode, og ikke helt så dyre.
Klingerne til starlock, ser sådan her ud, de har en åbning bagerst, de kan også fint bruges til maskiner, hvor de skrues fast.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg købte en Dewalt... Var i Bauhaus og se på modellerne... Jeg havde sådan set fundet en Fein Bauhaus edition med masser af dele til 1800,- frem men droppede den igen da de billige klinger jeg har til rådighed i området ikke er til Starlock.
Makitaen er også super lækker men man kan ikke få den som Kit i 230v versionen og så stikker prisen helt af hvis man skal have lidt gode klinger og en slibe pude.
Jeg købte et Dewalt Kit ved Prishammeren til 1400 med fragt og 37 dele...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis