Ny asfalt på villavej

Vi skal have repareret vores vej med ca. 26 villaer.

Der er mange huller i vejen og jeg har fået samlet pris på 200.000 som er incl. hævning af regnvandsbrønde.

Det synes jeg er dyrt. For hvad tager det? en dag?

Men uanset om dete r dyrt eller ej så får jeg ikek alle på vejen med til den pris...

Er der nogen der har erfaring med asfalt og priser.


Katmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det ellers er et seriøst firma, så synes jeg ikke det lyder så vildt - kan du fortælle hvor mange m2 det drejer sig om. Og er det inklusiv nye opkørselsramper, og fræsearbejde?

Søren O
Det er kun sidste lag der tager en dag eller 2 med mange folk, lastbiler og maskiner. Forinden skal huller hugges fri og lappes,
I kan jo hoppe på den fidus med Engelske eller Irske asfalt firmaer som kører rundt og krejler sig til en billig aftale. Når arbejdet er delvis lavet stiger prisen pludselig. Og NEJ det er ikke en anbefaling.
Det er altid godt at have en grundejerforening hvis man har fælles privat vej. Så indbetales der et beløb hvert år, som så går til snerydning, græs slåning og en gang imellem større vedligeholdelses arbejder. Ellers skal man til at rykke ved folks lommer hver gang der skal ske noget, og det er netop lige så svært at blive enige 26 familier som du selv antyder.
Men ellers er det jo under 8.000 til hver, hvis du har moms med i den pris. Og skal dem der bor længst væk betale mere ( de kører jo på mere asfalt end de nærmeste ) ?
For få år siden havde jeg lidt vedligehold på en 200m lang asfalt ved intern i et fabriks område. Jeg husker ikke lige bredden men måske 6 m Helt lige og med ca. 8 tilslutninger til indkørsler, andet belægning m.m
Der blev repareret flere huller og revner hævet brønde o.s.v. Pris 250.000 kr. plus moms. det blev lavet ca. 2015


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det da ikke dyrt. Det afregnes pr kvm, tænk på hvor stort et apparat det er. Der skal flyttes maskiner ud til opstart, det koster jo 1000 kr i timen og flytte grej så er der målt op 2 biler hele dagen til at køre til mindst. Der skal fejes inden opstart og der så er der vel 4-6 mand på sådan opgave i de 2 dage de er der. Der skal køres affald væk når de er færdige så syntes faktisk ikke 200000 er mange penge for det cirkus som asfalt arbejde er.

Tænk på at hver mand står til 500 i timen og og samme omkostning for en maskine når den er der på pladsen. 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Prisen lyder OK, og tag de positive briller på: I er 26 til at dele udgiften, frem for kun at være 3 om det som i mit tilfælde.

 

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg aldrig fik læst og dermed svaret denne tråd.

Siden dengang har vi faktisk fået et bedre tilbud, som vi nok siger ja til.

2 cm. asfalt mod 3 i tidligere tilbud.
men kun 111.000kr. + moms.
Dog uden brønde.
men det er ikke så dyrt kan jeg se i andet tilbud.
Brønde koster ca. 10.000 kr.

Vi vælger nok det og jeg skal prøve at give en opdatering når de har været her.
tidsforbrug o.s.v.

Ekstra omkostninger...for dem kommer der nogen af.

Der er kantsten der skal hæves, så vandet ikke bare løber ind over o.s.v.

Katmus
Det mest normale med nyt slidlag er 50 kg/m2 svarende til 2 cm.
I skal bede om et helt fast tilbud, så i undgår overraskelser.
Det er meget almindeligt at asfaltfirmaerne "garderer sig"
med en tonspris på mer- eller mindreforbrug. Her kan prisen "stikke helt af", hvis vejen er meget ujævn.
Ved en lagtykkelse på 3 cm er det meget nemmere at undgå merforbrug, da man så kan "snyde lidt" og flytte asfalten fra toppene og fylde ud i "lunkerne".
Så i skal bede om fast pris helt uden tillæg - det kræver blot lidt mere seriøst tilbudsarbejde.
I kunne eventuelt selv finde en "jordentreprenør" til at hæve kantstenene hvis det er nødvendigt.
Måske kunne i nøjes med at få lavet "lysningsfræsning" langs kantstenene hvis det blot drejer sig om nogle få centimeter.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis