Isolering mellem etageadskillelse

Hej
Jeg har taget træloftet ned i vores soveværelse for at undesøge, hvorfor der er så lyt ift. støj ovenfra. Efter at have taget isolringen ned, kan jeg se, at der decideret hul igennem fra værelset oven over. Derudover er gulvet lagt direkte på strøerne. (se vedhæftet billeder)
Har I tips/ ideer til hvordan jeg på bedste vis får isoleret for lyden.
På forhånd tak 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Du skal først og fremmest have det gjort "lufttæt". Alle sprækker skal fuges. Så isolering mellem bjælkerne, og gerne 2 lag gips som loft. Igen skal det gøres lufttæt.

Søren O
Almindelig isolering er ikke lufttæt. Er der store sprækker kunne du "fylde dem" med bagstop som bruges til vinduer, og så efterfølgende fuge.

Søren O
Ok. Fugebånd og hvilken slags fugemasse? Har være ved at kigge på Danaseal Interior Hybrid 521. Har du et andet forslag?
Ok. Tusind tak for dit svar. Så ved jeg, hvad jeg skal gå i gang med :-)
Husk både at fuge op under gulvet på 1.sal så godt som muligt, og efter isolering og gips plader langs med kanten på gips plader.
Du kan også bruge fermacel fibergips.
Vil du efterfølgende have trælofter som før kan disse sømmes direkte op under fermacel. Også under gips hvis du husker placering af forskalling, det kan mærkes op ved at strege ned på væggen.
Skal der være spots f.eks. så skal træloftet sænkes under gips plader så der ikke laves hul i disse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis