Isolering af skur

Hejsa
For fire år siden byggede jeg et skur af færdige elementer og for at tage toppen at temperatursvingningerne smed jeg lecakugler under gulvbrædderne og isolering i væggene. Taget er ikke isoleret.
Isoleringen i væggene ligger bare mellem yderbeklædning og krydsfiner indvendig. Der er to ventilationshuller i skuret med riste.

De første år har jeg egentlig ikke oplevet problemer, men i år er der kommet lidt mug på væggene og nogle af mine ting. Jeg kunne dog se, at jeg nok havde stablet rigeligt på hylderne, så der ikke var helt så stor luftcirkulation, som der burde.

Hvis det er tilfældet og jeg skal fjerne isoleringen, er det så et problem at sætte inderbeklædningen på igen, så der nu bare er luft imellem?
Inderbeklædningen gør det bare lidt lettere med ophæng osv.

Skuret bruges til redskaber, værktøj og lignende og måske jeg ikke skal være så nervøs for temperatursvingningerne

På forhånd tak for svar. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe det "kun" er have redskaber og håndværktøj, så koster det måske lidt rustne ting, men ikke noget nedbrud, hvis du oplever temp. svingningerne, hvilke du også vil opleve med dine 2 ventilations riste.
Du kan godt hive inder beklædningen af, fjerne isoleringen, og re-etablerer inder beklædningen. Overvej alternativt at sætte en sol-drevet ventilator på, så får du udskiftet luften mere frekvent, og de fås så de ikke larmer alverden.

 

Næ. Det kan godt vlre at den har det fint endnu isoleringen. Lidt skimmel sporer vil du altid have udendørs.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis