Hjælp til at udføre et avanceret fræse arbejde

Jeg et igang med et projekt med en gammel knallert (Suzuki K50)
i den forbindelse skal jeg have lavet en ny motorblok.
det er en tunings projekt så der skal laves en del ændringer i forhold til den originale.
jeg har forsøgt mig med at lave en 3d skanning af de originale dog uden held. så har jeg forsøgt mig med at måle den originale op manuelt, men det bliver ikke præcist nok for mig.
så jeg behøver hjælp til at tegne den i et program så den kan produceres.
og hvis nogle skulle kunne fremstille den også ville være rart.

målet er 30+hk med en computerstyret cvt gearkasse så den altid ligger i de omdrejninger hvor den yder mest power.
naturligvis skal det ikke gøres gratis. men har brugt over 15,000 på at få fremstillet dele. så har sku ikke råd til at ofre det samme eller mere til at få en virksomhed til det. det er trods alt kun hobby.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du allerede nu har brugt 15K på dele - uden at have tænkt den vigtigste ind??
Du har ikke selv tilgang til et 3D-Solid modeler program? (men har alligevel en 3D scanner??)
Hvorfor skulle man gå ind i et projekt på det grundlag?
Der vil KUN være dig som "kunde" og man ville bruge tid, penge - og skulle have en CNC-maskine til rådighed - samt materialer - men du vil nok sige - (som de, jeg engang var så dum at lave sådan noget for) Du har jo maskinerne og materialerne - og du er der jo alligevel..!   (ok det var min fejl at lave noget for dem)
Og så til en K50  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil give Natur ret. Det hænger slet ikke sammen, men hvis du alligevel skal noget, skal du finde en der har tiden og lysten til at tegne det i et moderne CAD system, så det bliver parametrisk opbygget, så man kan modellere emnet (godstykkelse, ribber og m. m). Scanning er i princippet en sky af punkter, som typisk ender med at blive til en STL fil, (stereolitografi), som mange bruger til 3D print. Overfladen består af eneste bittesmå trekanter og den er ikke parametrisk, så det er ikke så enkelt at ændre på noget præcist og bliver egentlig bare en dårligere kopi af originalen. Men jeg er ret sikker på at du skal være mere end almindelig heldig, hvis du kan finde en der både kan designe og bearbejde, et så relativt kompliceret emne, som har pasninger i flere vinkler og planer, til under 15.000. Men held og lykke med projektet.    Hilsen Johnny 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis