Klimaplader på kældervægge i hus fra 1928

Hej

Jeg har et hus fra 1928 med en relativ tør kælder, men som i huse fra den tid uden omfangsdræn osv., så kommer der lidt fugt og salpeter udtræk fra væggene med tiden. Jeg har altid malet med diffusions åbent maling men efter 4-5 gange maling, så var det ikke så åbent længere og fugt niveauet steg i væggen med endnu mere udtræk til følge og lidt skimmel som satte sig i det. Malingen var ikke til at få slebet af, så jeg valgte at få banket yderste lag af. Nu står væggen så rå og med masser af huller og ujævnheder. Min plan er at "grov" pudse den op og så montere klimaplader og havde egentlig tænkt mig at bruge Skamowall da det er dansk og det mindst dyre på markedet. Og nu kommer mit egentlige spørgsmål

Jeg har altid fået at vide at i så gammelt et hus, så skal man bruge kalkmørtel, ikke noget cement. Men er så faldet over Calsitherm Kalk som netop bruger kalkmørtel og det lyder som et bedre produkt for mig, men det er jo selvfølgelig dyrere og tysk. Og jeg ved ikke noget om kalk/cement problematikken i gammel, så hvor meget er der i det? Kan jeg uden problemer bruge Skamowall og deres adhesive på min gamle væk? Og skal jeg så bruge kalk mørtel til at grovpudse væggen op inden jeg klister plader på?

Nogen der har nogle gode råd og erfaringer som i vil dele med mig? :)

Mvh. Christian

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også