Trappe - gelænder & afskærmning

Hej!

Jeg har brug for hjælp / inspiration til et lille trappeprojekt.
Lige nu har vi intet gelænder overhovedet, men det skal naturligvis fixes. Umiddelbart vil jeg bare sætte et par simple håndlister på den store væg (altså i venstre side af trappen oppefra). Problemet er mere i højre side (oppefra), hvor jeg tænker ikke at sætte gelænder, men hvor vi får brug for at lave noget afskærmning, så fx børn ikke kan falde ud gennem hullet. Fx en glasplade, nogle enkle tynde baluster eller lignende. Men jeg synes ikke jeg kan finde så meget inspiration til hvad jeg kan gøre, og hvad der er praktisk og pænt.
Giv meget gerne inputs til det hele, gerne med billeder!

Tak  



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En enkel og rimelig pæn løsning - og for at undgå for meget tunnellyd -  er at skrue  firkantede balustre lodret på ydersiden af vangen og på væggen/etageadskillelsen. Tykkelsen bestemmes af gabet mellem væg og vange. Max afstand (hul i mellem) lodrette balustre er 120 mm.
Det vil være den tusse værd, at få en snedker til at lave dem for jer med en pæn fas, forborede huller etc


Mvh Troels
Hvorfor hyre en snedker, når man nu har en undskyldning for at købe noget værktøj (som man måske ikke har)   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis