50 mm grå rør nedstøbt i badeværelse

Hej har er det lovligt at nedstøbe 50 mm grå rør til bruser og vask...
I mit hus har tidligere ejer gjort dette ...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Er rørene ikke ført til et gulvafløb? Et par billeder kunne nok forklare det meste.

Søren O
Det er der mange der har gjort f.eks. fra badekars afløbet over til gulv afløbet under håndvasken. Og Ja, det er lovligt.

 

Hej,
Jeg er ny her, så undskyld hvis det er et forkert måde å spørre. Jeg har lige oplevet en "lignende" situation, hvor jeg har funnet et lodrettet rødbrune rør fra mit gulvafløb tilsluttet til et grå vandrettet rør. Jeg har prøvet å ta et par billeder. Er det en lovlig installation? Eller skal man undersøke nærmere hva slags grå rør er dette?

Annonce
Det er helt normalt at bruge grå rør til afløbsinstallationer inde i huset. Overgangen til orange rør, som bruges udendørs, laves typisk ved at det orange rør er tilsluttet et afløb med vandlås.

fase
Hej og mange takk for det hurtige svar.  Bare for at jeg forstår riktigt (det er jo vanskeligt at se hvad som helst på de billeder jeg har taget).  Installasjon i huset ser ut slik, sett "innefra":  gulvafløb -> vandlås -> lodret orange rør -> vandret grå rør -> ... ?  (trenger en kamera for å se) -> udendørs.   Altså det jeg undrer om er et grå rør som sidder under gulvet.
Samlingen mellem grå og orange rør kan godt være lavet et andet sted end ved vandlåsen. At du kan se et orange rør ved ved vandlåsen og et gråt rør længere nede betyder ikke, at der er noget galt. Jeg er ikke helt klar over, hvad dit problem er.

fase
Ok, takk for svaret!  Jeg hadde flere brud i kloakksystemet andre steder, og ville bare dobbelt-sjekke, at denne delen av installationen (i hver fald det som kan ses uden en kamera) ikke åbenlyst er ulovligt.  Da jeg mangler erfaring tænkte jeg at man kun kunne bruge oragne rør under gulvet.  Mange takk igjen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis