Varmtvands beholder poppemand 9 8620 30-04-2020 20:38 Kan man få en Varmtvands beholder til cv og elpatron med tilslutning både i top og bund??? 11 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7969 7000 30-04-2020 20:58 Det kan du kun "næsten". De fleste væghængte varmtvandsbeholdere har tilslutningerne i bund, men mange beholdere har en prop i toppen, egentlig beregnet til cirkulationsledning, men det virker udmærket til aftap af varmt vand. Søren O
S. Fabrin 19655 4400 30-04-2020 20:59 Nej.Søren er du sikker på, at proppen i toppen er til cirkulation. Typisk er den til offeranode. Cirkulationen kobles normalt til på koldtvandssiden. fase
Søren O 7969 7000 30-04-2020 21:53 Fabrin - ja, jeg er sikker. Offeranoden sidder normalt i bunden - der skal også være plads til at tage den ud.Prøv at se varmtvandsbeholdere fra Vølund eller Metro Therm. På deres hjemmesider et "proppen vist", og beskrevet.Jeg har selv en Metro beholder hvor jeg udelukkende tapper fra toppen (for at reducere rørlængde). Søren O
Epoxymanden 731 4300 30-04-2020 22:08 bosh har en med studse både i top og bund. mener også der er en til cirkulation.proppen i toppen på en metro er til cirkulation, der skal så tilkøbes et cirkulationssæt. Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.
Søren O 7969 7000 30-04-2020 22:22 Hvis der ikke er brug for cirkulation, skal der ikke købes cirkulationssæt, selv om vandet tappes fra beholderens top. Søren O Annonce
S. Fabrin 19655 4400 01-05-2020 08:19 Fabrin - ja, jeg er sikker. Offeranoden sidder normalt i bunden - der skal også være plads til at tage den ud. Den sidste varmtvandbeholder jeg havde, var ned offeranoden i toppen. Men det er også to år siden. Derfor var mit svar sådan. fase
Epoxymanden 731 4300 01-05-2020 08:44 Jeg overså lige at den også skulle være med elpatron.Søren. Jeg forholder mig Hvad proppen i toppen er til, ikke Hvad Du bruger den til. Jeg skrev også at ved cirkulation skulle cirkulationssæt bruges. Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.
Søren O 7969 7000 01-05-2020 21:39 Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være ved at tappe varmt vand fra studsen i varmtvandsbeholderens top, om den så er beregnet til det eller ej - hos mig virker det perfekt. Søren O
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her