Fuge på plastikbadekar har sluppet og givet vandskade :(

Hej
Jeg har lavet et lille badeværelse for 4 måneder siden med et indbygningsbadekar af plastik. Rundt i kanten har jeg fuget med sanitetssilikone. Nu har jeg desværre en vandskade under badekarret fordi fugen har sluppet - formentlig fordi plast-badekarret giver sig en smule når man går op og i. Så jeg skal have fugerne lukket SIKKERT denne gang. Er der nogen der kan anbefale hvordan man kan lukke det hermetisk - så fugen ikke slipper igen?

https://www.vvs-eksperten.dk/badevaerelse-badekar-fritstaende-badekar-siddebadekar-180-liter-666200180?gclid=Cj0KCQjw7qn1BRDqARIsAKMbHDbqZ-TjGorCIE7S23ZFULyAJO_5-1X1665pp8FxHo2o5vlrdiQToAkaAiOgEALw_wcB
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal fylde badekaret op med vand før du fuger, så er trykket størst.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 30-04-2020 22:18:46

Du skal fylde badekaret op med vand før du fuger, så er trykket størst.

Måske, men derfor vil det jo alligevel give sig når det bliver tømt.

Jeg tror ikke ret meget på det kan lade sig gøre. Uanset vil karet blive ved med at give sig, det er simpelthen ikke stabilt nok. Og nogle plasttyper er umulige at få noget fuge/lim til at holde på.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ja fugen vil arbejde som den skal, den vil blive trykket ind mod væggen, ikke hevet yderligere ud 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Det er smart med vand i badekarret. Men betyder det at du ikke mener at man kan fuge det? Jeg har fået noget Soudal Fix-it fra byggemarkedet som han tror vil virke. MEN der står at det ikke færstner på PE plast - og jeg kan ikke se hvilken slags plast badekarret er lavet af...
(https://www.toolster.dk/soudal-multifugeklaeber-fix-all-flexi-290ml/?options=3102758&gclid=Cj0KCQjwka_1BRCPARIsAMlUmEpedfUhDmHXvDclf-wMhTtRMqbG-R9jOmFNiNzf-RWCkV6Cij6Y-pQaAm9AEALw_wcB)

Hvordan kan du få en vandskade i et baderum hvis det er lavet ordentligt?

Mvh Troels
Annonce
Det var det jo så ikke...Det er et badeværelse i en skurvogn - så der var ikke økonomi til at ofre 100.000 kr på en professionel løsning desværre. Derfor blev det også et plastbadekar til 500 kr og ikke et lækkert badekar...Og ved faktisk ikke om man kan lave det ordentligt - hvis ikke man kan få en fuge der kan klistre til plastbadekarret...
Ok. Væggen i en skurvogn er nok heller ikke særlig stabil. Ved ikke om du kan sætte lister på væggen, som du "lægger" badekarret på med monteringslim, og så fuge ind mod væggen med silikone. 

Mvh Troels
badekarret er monteret på en krydsfiner kasse som passer ind under kanten. Væggen går ud over badekar-kanten og så var tanken at vi fugede imellem badekar og væg. Men problemet er jo så at fugen ikke har fæstnet ordentligt til badekarret. Og er bange for at bruge ovenstående Soudal når de nu siger at det kan fæstne på alt undtagen visse PE plasttyper (og ved ikke hvad badekarret er lavet af).
Jeg tror Tec7 vil være et godt bud, synes den klæbet på næsten hvad som helst, og den forbliver fleksibel. Har det bla i Bauhaus LINK
Der findes en speciel klæbepimer til tec7, til pp plast mv. Link
Så får du bedst mulig vedhæftning, men renser du godt af, og evt lige pudser den del af kanten som bliver dækket af fugemasse, med groft sandpapir, vil det også være tilstrækkeligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Det lyder jo som det helt rigtige. Tak Je-ns
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også