sammenkobling af gamle afløb med nye

Hej LDS'ere

Jeg har et gammelt badeværelse fra 1972, som vi egentlig er glade for. fliserne er relativt pæne.
Det eneste problem vi har er gulvafløbet i brusekabinen. Det er simpelthen for småt. Det stoppes i tide og utide af hår og man står nærmest i et fodbad. Vi ønsker at løse dette problem, men vi ønsker ikke at udskifte hele badeværelset. ALT for stort projekt tids- og omkostningsmæssigt!

Er det en mulighed at banke gulvet op i kabinen, sætte en ny og større afløbsskål, lukke hullet omkring med mørtel, lave vådrumsmembran og afslutte med nye fliser på gulvet i brusekabinen?

Jeg ved ikke hvad de gamle afløbsrør er lavet af, men tænker ikke det er pvc, desværre.

Det skal siges, at brusekabinen er separeret fra resten af badeværelsesgulvet med en opkant på ca. 6 cm.

Ser frem til jeres løsninger på problemet :-)
Hej LDS'ere Jeg har et gammelt badeværelse fra... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar. Problematikken er også, at der i brusekabinen er løse klinker på gulvet. Derfor skal der nye klinker i kabinen, vådrumssikring og hvad dertil følger. Det gamle afløb kan der ikke laves vådrumsmachet omkring. Hvordan kobler man en ny afløbsskål på det gamle afløb? Er med på en autoriseret vvs’er skal lave det, men kan man overhovedet koble nyt afløb på gammelt? Det er formentlig lavet i stål, det gamle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis