Langt pælebor?

Hej venner.

Så er den gal igang, mine evner er udfordret. Jeg er ved at bygge en hævet træterrasse og det går stille og rolig fremad. Grundet uforudsigelige arbejdstider er det et "til og fra projekt".
Til sagen. Jeg klodser min "ramme" op og bygger videre, jeg vil gerne støbe. Men alle pælebor er jo kun 120 cm lange. Så min "ramme" er i vejen for at jeg kan komme 90cm ned. Giver det mening?

Jeg kan ikke overskue en tegning over hele terrassen, for så at bore alle huller på en gang.
Kan jeg gøre noget andet?

Huset købt - renovering påbegyndt.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få en smed til at forlænge dit bor. Eller find et stykke rør der kan gå uden over det der er på boret. Så saver du røret på boret midt over, og forlænger med det det større rør. Samlingen kan laves ved f.eks. at bore gennem begge rør med et 7 eller 9 mm. bor, og låse samlingen med 2 stk. 6 - eller 8 mm bolte.

Søren O
Har været i det samme. Jeg skulle lave ca 60 huller til sko da jeg lavede vores terrasse. Jeg lejede et pælebor i 'trillebørmodel', der kunne der sættes en forlænger på. Dog lidt bøvlet at komme rundt imellem bjælkerne med den.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også