Spærafstand på dobbelt udebygning

Hej
Jeg er i gang med at lave en garage + et isoleret værksted L formet
Jeg ønsker at høre en vurdering af spærafstand ? og taglægter ?
Mål på tegningen er cirka mål fra stolpe til stole

Spær længde er 540 cm
Stolpe afstand 170-175 cm cirka og der er 4 stk

Stolper 97x97 mm
Rem 75x150
Spær 47x150
Undertag (ikke købt endnu)
Afstands-/klemliste 25x50 mm
Taglægter 38x73 mm
Areco TP 20/100 Tagplader

Det er første gang jeg giver mig i kast med sådan et byggeri og har hentet inspiration fra div. sammel selv carport også lagt lidt til så det kan godt være det er en sjov sammensætning :-)

Hej Jeg er i gang med at lave en garage + et... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
TRRA
Rem dimissionen er funden i denne Harald carport
https://www.davidsenshop.dk/images/documents/41619001500_Samlevejledning_36_71849.pdf

Ja jeg måtte vende rem og spær på garage for undertaget og spær vender med faldet til venstre (jeg går ud fra det skal det når der kommer noget kondensvand på undertaget fra stålpladerne)
Det man ikke kan se på tegningerne i tråden er at der nedenud kommer det isoleret værksted hvor spær så vender rigtigt på den korte led og netop pga. det skal isoleres har jeg valgt undertag istedet div. antikondens plader

Målene skal tages med et gram salt :-)
Hvis jeg forstår det rigtigt vil du fjerne spærerne også 1 lag rem på det rigtige led 515,5 cm samme vej som spærerne dog på det første lag oven på stolperne også 1 lag rem mere ovenpå kryds som (de røde på tegningen nu)
men hvis jeg vender det øverst lag også smider undertaget oven på vil kondensvand på undertaget så ikke samle sig og ikke løbe mod venstre selv om der er fald (det kan vel ikke undgåes at undertaget vil hænge og buer lidt) når rem går på modsat led (top til bund på tegningen)

Jeg har købt
Stolper 97x97 mm
Rem 75x150
Spær 47x150

Så spørgsmålet er så om hvor mage spær jeg skal have på garagen eks. 6-7 stk så det kan holde til et lag sne på taget ?
og den anden vej at taget ikke bliver for tungt hvis jeg smider eks 10 spær og rem vil begynde at hænge ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis