Radiator til et strengssystem med TA termostat

Hej
Vi har et hus fra 1978 der er opvarmet med et etstrengssystem. På rørene er monteret TA termostater. Hvor kan jeg finde radiatorer der passer til dette?
Har haft flere VVSer ude og hver gang Har de problemer med at finde radiatorer og ender med at lave de grimmeste rørføringer for at få det hele til at passe til radiatorerne. Har pt lige betalt 5000kr for at få skiftet en radiator og rørføringen er så hæslig, så det vil vi ikke ud i igen.
Så vil virkelig gerne selv finde en radiator der passer til et etstrengssystem med et udløbshul der passer til en TA termostat. (Se billede)

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil tro denne kan bruges men din gl termostat skal skrottes da den nye er monteret på selve radiatoren https://stelrad.dk/novello-eco
Hej Jensen55
Tak for dit svar.
Har lige fået sat denne op i en af min rum, men som beskrevet ovenfor så har vvseren måtte skrue en masse rør sammen for at få den til at passe til vandrørene og det ser forfærdeligt ud. Afstanden mellem vandrørene er mindre end afstanden på lysningerne i radiatoren 😕
Rørene der kommer op af gulvet er 18 tommer og de sidder for tætte. De sidder med 2 cm mellemrum og på radiatoren sidder de med 2,5 cm mellemrum.
Jeg syntes ikke det ser købt ud 😕
Vedhæftede filer:
nahh kønt er det ikke men tror det bliver svært at lave anderledes måske man kunne lave en lille kasse omkring dem
Det der ligner jo lort.
Man kunne sagtens have lavet den pænere med én eller to excentriske fittings som man kender det fra et blandingsbatteri. Så slap man for de grimme skråtstillede messingfittings som pt er brugt som samleled og forlængere.
Den nye radiator sidder da heller ikke i samme højde fra gulvet.

Det er disse fittings:
Link

Elektronikteknikeren
Jeg genopliver lige denne tråd :-)
Hvad hedder den kromfarvede del og radiatoren? Jeg skal muligvis selv have skiftet til noget lignende.

Vh Anders
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis