Hæve nedløbsbrønd

Hej LDS, jeg skal have hævet en brønd til regnvand under et nedløbsrør. Der skal lægges fliser rundt om nu, og den er under terræn. Er der et forlængerled eller lignende jeg kan putte på? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Topring

Mvh Troels
Har billede her - men synes ikke jeg kan finde topringe, når jeg søger på nedløbsrør - jeg mangler lige hvad jeg skal søge på.
Vedhæftede filer:
Du skal bare have to kraver, der har ønsket højde eller du skærer ned til den højde du vil have. Trælast eller betonværk.

 

To kraver? Vil du skære dem over og sætte dem sammen rundt om nedløbsrøret??
Hvor gammel er din tagbrønd, og har du kælder på den anden side af soklen?
Betontagbrønde har tendens til at blive utætte i afgangsbøjningen fra sandfanget, så det kunne være en oplagt lejlighed til udskiftning til plast.
Hvis brønden ellers er i orden, og du ikke vil udskifte, så skal selve brønden forlænges ned et stykke betonrør med muffe (vil gætte på selve brønden er ø 20 cm indvendig). Tilsvarende forlænges tilgangen fra tagrenden med en stump 10 cm betonrør.

Søren O
Huset er fra 1967, tror brøndene er lige så. Har ingen ide om de er utætte. Hvor ville jeg kunne se det?
Jeg har en krybekælder på den anden side af soklen.
Hvis du har en utæt sokkel, så er der ingen tvivl i en regnvejrsperiode. Der vil komme fugt ind.

Søren O
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis