dør hængsel falder af papdør - polyfilla funker ikke

Dørens hængsel falder af - døren er lavet af pap virker det som om. Træfiller løser ikke problemet - det er et lejehus hvad gør en klog ?Sætter en ravplug i? video: https://drive.google.com/file/d/1R8wTY4uEBTgmyMvkBfouc81FItT5JbXU/view?usp=sharing

Bornholm er et dejligt sted.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
. Hvis skruen ikke har fat kan du prøve med Fischer fill and fix. Ringe til udlejer?

Mvh Troels
jeg har prøvet med filler ---- døren er hul og der er meget lidt for en skrue at bide i, jeg ville gerne fixe dette selv egentlig. Inden på fredag 1 maj. Boremaskine har jeg ikke her... damn altså.

Bornholm er et dejligt sted.
Du har også prøvet med to-komponents filler - som TRRA siger? Det er LANGT stærkere og fastere end Træfiller.

Alternativt skal du bore et større hul og lime/banke en træprop i, som du kan skrue ind i.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Som madon skriver så er fisch fill & fix ikke en træfiller, det er en stærk 2-komponent lim der hærder op og bliver skruefast. NKT har et lignende produkt der hedder fix-easy.

Jeg har brugt det med stor success til et stigeophæng hvor rawplugs ikke sad godt nok fast fordi de var endt i en porøs fuge. Limen hæftede helt fantastisk og gav stor bæreevne

Ask
Ups det er altså skruefast träfiller jeg bruger .....skruen har ikke meget at bide i fordi døren er lavet af elendig laminat og hulrummet starter efter 1-2 cm - det minder en en ven jeg engang havde --- meget hulrum der også. (joke, dårlig)

Bornholm er et dejligt sted.
Annonce
OK lime det på ? De ansatte i jemogfix er lidt under konfirmand alder og har ikke håndværkerbaggrund - de ved ikke meget om det de sælger ..... ikke overraskende måske?

Bornholm er et dejligt sted.
Du skal ikke prøve med alm. rawplugs, de vil flække døren. Du kan måske bruge gipsplugs af typen, der folder sammen bag emnet. Alternativt kunne du måske bruge en Gipsdyvel, hvis du sætter en skruetvinge på døren mens du skruer den i. Men så er du forbi point of no return.


Mvh Troels
Vedhæftede filer:

Bornholm er et dejligt sted.
Vedhæftede filer:

Bornholm er et dejligt sted.
Finn Bjerke skrev den 29-04-2020 12:54:44

OK lime det på ? De ansatte i jemogfix er lidt under konfirmand alder og har ikke håndværkerbaggrund - de ved ikke meget om det de sælger ..... ikke overraskende måske?

Nej ikke spor overaskende. Konceptet i Jem og Fix er at det skal være billigt. Derfor er der ikke råd til fag personale.

Har du brug for professionel råd og vejledning må du handle i andre butikker der har fag personale ansat. Du skal så naturligvis så også betale mere for varen.

Tingene skal jo hænge sammen. Man kan som bekendt ikke blæse og have mel i munden.

En helt anden ting. Du skrive at de ikke ved noget om det de sælger. Det er muligt, men det du efterspørge er jo IKKE noget om det de sælger. Du skal have vejledning til noget der er gået i stykker og om hvordan det skal repareres. Hvad er chancen for at en "konfirmand" i Jem og Fix har haft samme problem og ved præcis hvordan det skal repareres ? Sådan ca. 0 % ville mit bedste gæt være.
Hvad er chancen for at hvis jeg spurgte dig om hvordan dette problem skulle løses, at du kunne give mig et brugbart svar. Også ca. 0%, ikke sandt ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også